31.07.2023

Croatia osiguranje ostvarilo rast prihoda od 11 posto uz daljnji rast neto dobiti

Od prvog siječnja 2023. u primjeni je novi međunarodni računovodstveni standard financijskog izvješćivanja MSFI 17. Utječe na drugačiji način izračuna ključnih pokazatelja poslovanja poput prihoda, kombiniranog omjera i neto dobiti. Uvođenje standarda novina je za cijelu djelatnost osiguranja u Hrvatskoj tako da i izračun veličine tržišta i tržišnog udjela po novom standardu za sada nije dostupan.

Konsolidirani prihod od prodaje osiguranja, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 221 milijun eura, što je za 11 posto više u odnosu na prvo polugodište prošle godine. U prvih šest mjeseci 2023. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit od 28,6 milijuna eura. Prošlogodišnji rezultat prilagođen za učinke MSFI 17 i MSFI 9, a koji predstavlja usporedivi rezultat iz pogleda menadžmenta manji je za 3,6 milijuna eura i iznosi 25 milijuna eura. Uz primjenu učinaka spomenutih standarda MSFI17 i MSFI9, Croatia osiguranje je ostvarilo rast neto dobiti u prvom polugodištu 2023. godine od 14 posto.

Nastavljen je snažan razvoj digitalnog poslovanja. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja u drugom kvartalu 2023. rasla je 17 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a broj klijenata koji koriste Moja Croatia mobilnu aplikaciju porastao je za 51 posto. Laqo, Croatijin digitalni brand, ostvario je rast od 43 posto u drugom kvartalu 2023. u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Kumulativan rast u prvih šest mjeseci ove godine iznosi 50 posto. Ponuda Laqo osiguranja u svibnju je proširena putnim osiguranjem, a u suradnji s Infobipom, globalnom cloud komunikacijskom platformom i vodećom IT kompanijom u regiji, Laqo je postao prvi osigurateljni brand u Europi koji u korisničkoj podršci koristi umjetnu inteligenciju tj. OpenAI GPT platformu.

Croatia osiguranje u svibnju je lansiralo Spektar, jedinstvenu ponudu paketa na osigurateljnom tržištu koja spajanjem polica osiguranja unutar kućanstva omogućuje uštede i dodatne pogodnosti za sve članove kućanstva. Tržište je prepoznalo i brzo prihvatilo ovu inovaciju pa se tako u nepuna tri mjeseca od lansiranja u Spektar uključilo preko 30.000 kućanstava. Croatia osiguranje ovime potvrđuje svoju poziciju lidera u inovacijama na tržištu osiguranja.

Nastavljena su i ulaganja u razvoj postojećih i novih kanala prodaje. Uz novi SME prodajni kanal, revitaliziran je i kanal prodaje životnih osiguranja te uspostavljena suradnja s bankama na pružanju nove usluge kreditnog posredovanja.

Croatia osiguranje nastavlja s ulaganjima u zdravstveni segment poslovanja, a vrijednost ulaganja u posljednje tri godine iznosi oko 20 milijuna eura. U drugom kvartalu 2023. godine Croatia Poliklinika bilježi rast prihoda iz temeljnog poslovanja u iznosu od 49 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine. Nakon otvaranja nove Croatia Poliklinike u Osijeku, u 2023. godini planirano je otvaranje još tri nove Poliklinike u Splitu, Zadru i Varaždinu. U nezavisnom mjerenju snage branda Brand Treker, Croatia Poliklinika bilježi povećanje s 19 na 25 poena čime je postala drugi najjači brand među privatnim zdravstvenim ustanovama na hrvatskom tržištu. Indeks snage branda uzima u obzir parametre poznatosti na tržištu, učestalosti razmatranja korištenja usluga i pozitivnih vrijednosti koje se vežu uz ime.

U sklopu mjera za ublažavanje inflatornih pritisaka u tvrtki je provedeno restrukturiranje troškova, među kojima je i smanjenje broja zaposlenih u neprodajnim funkcijama. Racionalizacija broja zaposlenih, uglavnom u administraciji i netržišnim službama, provedena je u suradnji sa svim socijalnim partnerima i samim zaposlenicima, uz otpremnine i druge odredbe o pravima zaposlenih sukladno važećem Kolektivnom ugovoru.

Uprava Croatia osiguranja i Granski sindikat zaposlenih u osiguranju Hrvatske potpisali su krajem lipnja 2023. novi Kolektivni ugovor kojim su radna i materijalna prava zaposlenih produljena do 30.6.2025., a neka su i značajno povećana. Uvjeti rada za zaposlenike u Croatia osiguranju iznad su standarda industrije, a samo u proteklih šest mjeseci uloženo je dodatnih 2,8 milijuna eura u poboljšanje materijalnih uvjeta za djelatnike.

Na Danima komunikacija u travnju 2023. Croatia osiguranje i Laqo osvojili su četiri zlatne nagrade u kategorijama financije i osiguranja, korporativne komunikacije, tehnologija i inovacije te komunikacija na društvenim mrežama. Croatijin Brigometar u svibnju je predstavljen na prestižnom venecijanskom Bijenalu arhitekture. Brigometar je pozvan među najbolja svjetska rješenja koja tematiziraju goruća pitanja današnjice među kojima je i mentalno zdravlje. Projekt Brigometar potvrđuje kontinuitet zalaganja Croatia osiguranja za prevenciju rizika i podizanje razine sigurnosti u društvu.

U svibnju 2023. su na dodjeli godišnjih nagrada CX.hr portala za 2022. godinu Croatia osiguranje i Laqo osvojili prvu nagradu u kategoriji "najbolje korisničko iskustvo". Godišnja nagrada CX.hr portala prepoznaje i nagrađuje najbolje kontaktne centre i njihove djelatnike koji pokazuju izvrsne rezultate.