28.04.2023

Objavljeni rezultati prvog kvartala: CO nastavlja s procesom podizanja operativne izvrsnosti te širenja mreže

Od prvog siječnja 2023. u primjeni je novi međunarodni računovodstveni standard financijskog izvješćivanja MSFI 17. Utječe na drugačiji način izračuna ključnih pokazatelja poslovanja poput prihoda, kombiniranog omjera i neto dobiti. Uvođenje standarda novina je za cijelu djelatnost osiguranja u Hrvatskoj tako da i izračun veličine tržišta i tržišnog udjela po novom standardu za sada nije dostupan.

 

Konsolidirani prihod od prodaje osiguranja, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 104 milijuna eura, što je za 10 posto više u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine.

U prvom tromjesečju 2023. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit od 15,1 milijun eura.

 

Prošlogodišnji rezultat prilagođen za efekte MSFI 17 i MSFI 9, a koji predstavlja usporedivi rezultat iz pogleda menadžmenta manji je za 0,7 milijuna eura i iznosi 17 milijuna eura.

 

Croatia osiguranje nastavlja sa snažnim razvojem digitalnog poslovanja i u 2023. godini. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja u prvom kvartalu 2023.  rasla je 50 posto u odnosu na prvi kvartal 2022. godine, a broj klijenata Croatia osiguranja koji koriste Moja Croatia mobilnu aplikaciju porastao je za 63 posto. Laqo, Croatijin digitalni brand, ostvario je rast od 59 posto u prvom kvartalu 2023. u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Program sigurne vožnje Laqo Prevent aktivno koristi 37 posto korisnika mobilne aplikacije.

 

U veljači 2023. Laqo je proveo natječaj LAQOthon za najbolji zeleni projekt i tech idejna rješenja na temu održivosti. GGO3 GoGreenOzonator, Deep Green Carbon Offsets i NADES Design proglašeni su pobjedničkim projektima među više od 250 pristiglih prijava. Na platformi Decentraland Laqo je u ožujku 2023. otvorio Muzej osiguranja, prvi takav muzej na svijetu u metaversu u kojem posjetitelji mogu vidjeti kako je nekada izgledao put do osiguranja. Ulaskom u virtualni svijet metaversa, Croatia osiguranje sa svojim brandom Laqo nastavlja predvoditi osigurateljno tržište inovacijama u digitalnom svijetu.

 

Croatia osiguranje kontinuirano ulaže u privatno zdravstvo najviših standarda, a vrijednost ulaganja u zdravstvenom segmentu u posljednje tri godine iznosi oko 20 milijuna eura. Croatia Poliklinike učvrstile su svoju tržišnu poziciju zauzevši četvrto mjestu po prihodima među usporedivim poliklinikama u Hrvatskoj. U prvom kvartalu 2023. godine Croatia Poliklinike bilježe rast prihoda iz temeljnog poslovanja u iznosu od 56 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine. Nova Croatia Poliklinika u Osijeku otvorena je 1. ožujka 2023., a vrijednost tog ulaganja iznosi 3,8 milijuna eura. Nakon Zagreba, Splita, Pule, Koprivnice i Rijeke, to je šesta u nizu Croatia Poliklinika u Hrvatskoj. Rezultat je to nastavka strategije ulaganja Croatia osiguranja u razvoj i širenje zdravstvenog segmenta s ciljem otvaranja modernih poliklinika sa širokom ponudom zdravstvenih usluga u svim dijelovima Hrvatske.

 

Croatia osiguranje nastavlja s ulaganjima u razvoj postojećih i novih kanala prodaje. Uz novi SME prodajni kanal, revitaliziran je i kanal prodaje životnih osiguranja. Promjene na tržištu koje značajno utječu na životni standard i navike klijenata pretpostavka su za ponovni porast potražnje za životnim osiguranjem stoga je Croatia osiguranje poseban fokus stavilo na ponudu životnih osiguranja za koja najveći interes iskazuju generacija Z te mlade obitelji.

 

Croatia osiguranje potvrdilo je prestižni certifikat Poslodavac Partner za izvrsnost u upravljanju u ljudskim potencijalima u 2022. godini. Primivši MAMFORCE standard, Croatia osiguranje postalo je prvo osiguravajuće društvo u Hrvatskoj koje je postalo dio MAMFORCE zajednice čime je potvrđena posvećenost zaposlenicima i status jednog od najpoželjnijih poslodavaca. Standard objedinjuje odgovornost prema obitelji i zaposlenim ženama čime se promiče raznolikost, uključenje i pravičnost.